Read our story


IDEJE KOJE POKREĆU

Bez obzira na to kakve ideje imate, trebate ih predstaviti: lansiranje novog proizvoda na tržište, strategija koju biste ‘prodali’ šefu, vrijednosti koje želite usaditi djeci. No, iznimno je teško promijeniti način na koji ljudi misle i djeluju.

Kako da nešto bude jednostavno, neočekivano, konkretno, vjerodostojno, emotivno? Kako pridobiti ljude da djeluju potaknuti Vašom idejom?

Jeste li razmišljali zašto neke ideje opstanu i rastu, a druge umiru? Kako povećati šanse dobrim idejama? Trebalo bi promijeniti način na koji iznosite ideje ako su one do sada bile neuspješne!

Naime, u svijetu ideja možemo genetički stvoriti i usavršavati svoje igrače. Možemo stvarati ideje i maksimizirati njihovu primljivost.

Ideje sadrže 6 osnovnih načela:

 

  • JEDNOSTAVNOST

 

Kako pronaći bit vlastitih ideja? Uspješni odvjetnici često kažu: Ako prezentirate deset argumenata, čak i ako je svih deset dobrih, porota će ih zaboraviti i prije no što uđe u sobu za vijećanje.“ Da bismo ogolili svoju ideju do same biti, moramo postati virtuozi odbacivanja. Moramo nemilosrdno prioritizirati. Pritom nam nije cilj biti što kraći – cilj nam je zvučati poput poslovice. Moramo stvarati ideje koje su istodobno jednostavne i duboke. Zlatno je pravilo krajnji model jednostavnosti: jedna rečenica tako duboka da čovjek može provesti cijeli život pokušavajući je slijediti.

 

  • NEOČEKIVANOST

 

Kako privući pozornost svoje publike i kako tu pozornost zadržati kada nam treba neko vrijeme da im prenesemo ideju koju želimo? Trebamo prekršiti njihova očekivanja. Moramo biti kontraintuitivni. Možemo upotrijebiti faktor iznenađenja – emocija koja nam pomaže u snaženju pozornosti i koncentracije publike – ‘privući pozornost’. Ali iznenađenje ne traje dugo. Da bi naša ideja izdržala, moramo izazvati zanimanje i radoznalost.

 

  • KONKRETNOST

 

Kako postići jasnoću svojih ideja? Moramo ih objasniti u kontekstu ljudskih aktivnosti, odnosno senzorskih informacija. Upravo se u ovom dijelu gubi tako mnogo poslovnih informacija. Misije, sinergije, strategije, vizije – ovo su toliko neodređeni pojmovi da često graniče s besmislom. Prirodno ‘ljepljive’ ideje pune su vrlo konkretnih slika jer naš mozak lakše pamti konkretne podatke. Govoriti konkretno jedini je način na koji će naša ideja svima u publici značiti isto.

 

  • VJERODOSTOJNOST

 

Kako postići da ljudi vjeruju našim idejama? Primljive ideje moraju same sadržavati vjerodostojnost. Potreban nam je način da omogućimo ljudima da sami provjere naše ideje – neka vrsta ‘probaj, pa kupi’ pristupa u svijetu ideja. Često, kad pokušavamo potkrijepiti neku ideju, pribjegavamo ‘tvrdim’ brojkama. Ali u mnogim situacijama ovo je baš pogrešan pristup.

 

  • EMOCIJE

 

Kako navesti ljude da im bude stalo do naših ideja? Treba ih potaknuti da osjećaju nešto. Istraživanja pokazuju da će ljudi radije dati dobrotvorni prilog pojedincu nego primjerice nekoj pogođenoj regiji. Intenzivnije osjećamo nešto za ljude nego za apstrakcije. Katkad je teško pronaći pravu vrstu osjećaja koju možemo iskoristiti.

 

  • PRIČE

 

Kako navesti ljude da djeluju u skladu s našim idejama. Pričamo im priče! Tako ćemo Vam i mi pričati priče kroz ovaj blog! Potrudit ćemo se da Vam u skladu sa snagama koje imamo ponudimo niz informacija koje će Vam pomoći u Vašem poslovnom životu! MainstreamSupport će Vas ovim blogom obavještavati o svojim aktivnostima, uspjesima i problemima na jedan specifični način. Chip i Dan Heath naučili su nas ponešto o načinu na koji moramo razmišljati kad pričamo priče! Nadamo se da ćemo o tome i uspjeti. Svaki svoj komentar, ideju, kritiku ili nejasnoću pošaljite na naš službeni mail: info@mainstream-support.hr